Vitić će ponovno zaplesati u inozemstvu na Lund architecture film festivalu u Švedskoj. Dosad je ovaj film Borisa Bakala gostovao na brojnim festivalima i osvojio brojne nagrade kao na primjer Specijalno priznanje na Danima hrvatskog filma 2023., Specijalno priznanje za očuvanje memorije i kulturne baštine na 18. festivalu Balkan New Film Festivalu u Stockholmu (Švedska), Glavnu nagradu za najbolji dokumentarac na festivalu Asian Talent International Film Festival 2024 u Ahmednagaru (Indija), nagradu za najbolji dokumentarac na festivalu u Ekuadoru (San Antonio), te nagradu za najbolji film, najbolju produkciju i najboljeg redatelja na festivalu u Londonu.
“Vitić pleše” je svoju premijeru imao u travnju u Zagrebu gdje je toliko oduševio publiku da se projekcija ponovila ponovno za tjedan dana. Ljudi su fascinirani filmom o borbi za obnovu arhitektonskog remekdjela obnovom zajedništva suvlasnika, otkrivajući, sloj po sloj, sve društvene odnose, nesporazume, sukobe, antagonizme, predrasude i nadanja. Priča o zgradi postala je priča o planetarnom ljudskom nesporazumu.
Bacači sjenki su ponosni što će dugometražni dokumentarni film „Vitić pleše“ Borisa Bakala biti prikazan na ovom festivalu, a posebno smo polaskani što će biti uz bok Wimu Wendersu, njemačkom filmskom autoru čiji je film “Perfect days” također dio programa Lund architecture festvala.
Iz medija o filmu “Vitić pleše”
“Bakal razvija film s neboderom kao glavnim junakom, što se ispostavlja dijelom šireg aktivističkog angažmana i nanove uspostave svijesti o infrastrukturi u službi zajednice; ukratko, afirmira sve one vrijednosti koje se u suvremenim raspravama malicioznim zamjenama teza prokazuje kao atavizam socijalističkog naslijeđa….“Vitić pleše” najbolji je podsjetnik na korumpiranu okolinu i zajednicu nasilno organiziranu na temelju prava jačega. Bakal pak konkretni aktivizam, u smislu preseljenja na lokaciju i razvoja osnažujućih praksi među akterima, preobražava u dinamičan film prepun obrata, dokumentirajući ujedno razdoblje u rasponu od petnaestak godina.” Iva Rosandić, “Vitić pleše – ples protiv sustava”, Dokumentarni.net, 07.04.2023.
“Upravo je tema filma vrlo važna jer pokazuje ne samo kako umjetnici, odnosno pojedinci iz kulture potiču i pokušavaju ostvariti zaštitu i obnovu vrijednih zaštićenih spomenika kulture, dakle pojedinac za opće dobro, za zajednicu, nego i kako sustav u državi, čija je to zadaća, to ne čini. Time postaje metafora za mnoge takve slučajeve, ali i otkriva različite interese i međuljudske odnose.” Marijana Jakovljević, Glas Koncila, “Dokumentarac iz Vitićeva nebodera – Pojedinac za zajednicu”, 27.05.2023.
“Pa ipak, poruka filma daleko je od mračne. Prije svega je oda aktivnom suživotu, solidarnosti, zajedništvu i svim onim idejama koje je Bakal prepoznao u rasplesanom pročelju prije dvadeset godina. I dokumentarac ne označava kraj priče – on tek zaokružuje jedno njeno poglavlje – a Vitić će i dalje plesati.” Andrea Stanić, “Društvena koreografija iza rasplesanog pročelja”, Kulturpunkt, 09.05.2023.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.