Izvedbena igraonica za odrasle o vladanju Centrom oblikovanja svakodnevice

Written by on 2019-11-20

Projekt “Centar oblikovanja svakodnevice“, HDD i Bacači Sjenki pozivaju na radionicu:

Nada Dimić ili izvedbena igraonica za odrasle o vladanju Centrom oblikovanja svakodnevice

Pozivaju se studenti i profesionalci iz područja izvedbenih umjetnosti, filma, suvremenog plesa, arhitekture, povijesti i povijesti umjetnosti, sociologije, antropologije, dizajna, politologije, prava, ekonomije, društvenih inovacija, novinarstva, kulinarstva, javnih službi, urbanizma, baštinskih studija, novih medija, književnosti te svo ostalo zainteresirano građanstvo na sudjelovanje u izvedbenoj radionici “Nada Dimić ili izvedbena igraonica za odrasle o vladanju Centrom oblikovanja svakodnevice” unutar projekta “Centar oblikovanja svakodnevice” Hrvatskog dizajnerskog društva, Muzeja za umjetnost i obrt, ULUPUH-a, Bacača Sjenki te Grada Zagreba.

Kada: 22., 24. i 29. studenog i 01., 06. i 08. prosinca (uključen besplatan topli obrok) – 3 petka i 3 nedjelje (od 09 do 16h) – prijave OVDJE!

Gdje: POGON – Centar za nezavisnu kulturu i mlade, ulica kneza Mislava 11, Zagreb + ulice grada Zagreba

Voditelji izvoditelji radionice: Boris Bakal, Sandra Uskoković, Veno Mušinović, Nino Sorić,  Andrea Čeko i Marija Georgiev.

O projektu:
Centar oblikovanja svakodnevice (COS) je dvogodišnji istraživački kulturni projekt HDD-a (hrvatskog dizajnerskog društva) te partnera (MUO – Muzeja za umjetnost i obrt, ULUPUH-a -Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti, Grada Zagreba i udruge Bacači Sjenki) u promišljanju osnivanja i upravljanja mogućom novom kulturnom institucijom u gradu Zagrebu.
Ta moguća buduća institucija (COS) bi se kroz stvaralačku, zagovaračku i kuratorsku djelatnost bavila promicanjem i razumijevanjem dizajna i oblikovanja u svim segmentima stvarnosti, svakodnevice te ljudskog djelovanja i postojanja uopće. Projekt osmišljavanja i istraživanje provedbenosti, učinkovitosti, svrsishodnosti i održivosti takve institucije ostvaruje se kroz financiranje iz Europskog socijalnog fonda, kroz Operativni program Učinkoviti ljudski te sredstvima Ministarstva kulture RH.

O radionici “Nada Dimić ili izvedbena igraonica za odrasle o vladanju Centrom oblikovanja svakodnevice”:
Ova radionica će izvedbeno-dramaturški potaknuti i istražiti moguće sudioničke dinamike upravljanja jednom kulturnom institucijom u Republici Hrvatskoj u ozračju društvenih prilika, iskustva polaznika i voditelja te (ne)uslovljenosti postojećim zakonskim okvirima i (ne)prihvaćenim društvenim praksama. Svake nedjelje izvest ćemo jednu ili više varijanti istraženih modela.
Stvarni i zamišljeni prostor “Centra oblikovanja svakodnevice” ova radionica smješta u zgradu bivših tvornica, Nada Dimić i Penkala-Moster (unutar povijesnog bloka grada Zagreba Bornina-Erdödyjeva-Branimirova-Domagojeva), uzimajući u obzir njihovu povijesnu i hipertekstualnu urbanu, arhitektonsku, ekonomsku te industrijsku baštinu i naslijeđe.

O zgradi:
Za prvobitni izgled tadašnje tvornice pisaćeg pribora „Penkala“ zaslužan je zagrebački projektantski studio Hönigsberg i Deutsch 1910. godine, dok je zagrebački arhitekt Rudolf Lubynski projektirao nadogradnju trećega kata te novo oblikovanje uličnih pročelja godine 1919. godine. Zgrada je građena na parceli obitelji Moster za tvornicu pisaćeg pribora, a nakon smrti Slavoljuba Penkale djelomično postaje i tvornica za preradu tekstila (tvornica čarapa  “Corona”, vl. Hinko Goldstein) te tvornica kemijskih produkata (tvrtka za kemijske predmete „Piretrin d. d.“ od srpnja 1930.g.), a u nju useljavaju i manji tekstilni pogoni: Ivan Braunstein podnio je koncem ožujka 1931. godine molbu za uređenje tvornice (pletionice) čipaka na 2. katu, a sljedeće godine Ignjat Knaker dobio je dozvolu za uređenje i uporabu prostora u prizemlju dvorišne tvorničke zgrade za svoju tvornicu tekstila. Tijekom NDH ustaše preuzimaju vlasništvo od obitelji Moster (koja završava u Jasenovcu), prvo u državno vlasništvo, a zatim predaju zgradu manjim poduzetnicima:  Josip i Jaroslav Bureš tako imaju tamo svoju “tvornicu” vrpca i čipaka „Vrpca“, a Jelka Paradovski, otvara poduzeće „STEPAR kemički proizvodi i mineralna ulja“. Godine 1950. otvara se tekstilna tvornica “Nada Dimić” u vlasništvu radnika i zatvara se nakon privatizacije 90-tih. Iako je zgrada zaštićeno kulturno dobro kao integralni dio Povijesne urbane cjeline grada Zagreba, tijekom vlasništva Miće “Romantika” Carića i Ante Nobila, a pogotovo Željka Keruma pretrpjela je znatna oštećenja i devastacije. Sada je u vlasništvu firme u bankrotu IGH ili neke od njihovih sestrinjskih firmi – Strpić grupe. Grad Zagreb je nedavno raspisao neobavezujući natječaj za njezinu prenamjenu i preuređenje. 

Pitanja/teme koje će se obrađivati i izvoditi na radionici:
O izmiještanju motrišta
O dijeljenju moći
O polusamostalnosti
O održivosti
O zagovaranju
O vladanju
O upravljanju
O odlučivanju
O horizontalnom i/ ili vertikalnom
O zakonima
O neposlušnosti
O sudioništvu
O inovativnosti
O citatima
O znanstvenom pristupu
O utemeljenju u hrvatskoj tradiciji
O umjetničkom pristupu
O tome što je istina
O referendumima i direktnoj demokraciji
O anarhizmu
O razlikama i sličnostima monarhije, republike, diktature, demokracije i anarhije
O terminima top-down/ bottom up
O samosvjesti
O strahu od diskontinuiteta

Bacači Sjenki, višestruko nagrađivana i hvaljena umjetnička i proizvodna platforma za interdisciplinarnu suradnju, stvaralaštvo te promišljanje intermedijalnih umjetnosti, je također jedna od vodećih neprofitnih organizacija u Republici Hrvatskoj u polju proučavanja i provođenja sudioničkog upravljanja te inovativnih i participativnih umjetničkih, stvaralačkih i društvenih praksi. Ona uspješno i bez poteškoća isprepliće audiovizualno stvaralaštvo, međunarodnu suradnju, kazališne izvedbe, urbane intermedijalne projekte, aktivizam, pedagoški rad, video umjetnost te selektorsku praksu u cjelovito umjetničko i kulturno djelovanje.
Kao vodeći partner na brojnim malim i velikim projektima na 4 kontinenta, u svom 19-godišnjem radu i javnom djelovanju ostvarili su više od 500 profesionalnih suradnji u više od 30 zemalja svijeta te realizirali više od 150 edukativnih, kazališnih i filmskih projekata i manifestacija.

Bacači Sjenki svoje javno i stvaralačko djelovanje vide kao agens za promjenu percepcije svojih korisnika na različite akutne društvene, gospodarske i ljudske probleme i pojave, a svoju viziju vide kroz poticanje mikro-zajedništva i razvoj (kulturne) prakse samoodrživosti, uz kontinuirano i sustavno poticanje na svjesniji, odgovorniji i angažiraniji pristup stvaranju.

Poseban naglasak Bacači Sjenki stavljaju na politike proučavanja, istraživanja te stvaralačke upotrebe urbane i filmske kulturne baštine, resursnosti javnog i dijeljenog prostora, posljedica “tranzicijskih” procesa, statusa i oblika intime/ zajedništva, kao i na kritiku sustavne proizvodnje.

Snimanje radionice i izvedbi: 
Radionica i njezini izvedbeni dijelovi se snimaju i fotografiraju za potrebe promidžbe projekta. Prijavom na sudjelovanje polaznik daje pristanak za dokumentiranje. Dokumentacijski materijal se može koristiti neograničeno u online i tiskanim izdanjima vezanima za projekt “Centar oblikovanja svakodnevice”, te u tiskanim i e-izdanjima koje objavljuju HDD ili projektni partneri.

Organizacija radionice: 
Organizacija radionice je sufinancirana u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali iz Europskog socijalnog fonda. Sadržaj poziva isključiva je odgovornost Hrvatskog dizajnerskog društva.

Voditelji izvoditelji radionice: Boris Bakal, Sandra Uskoković, Veno Mušinović, Nino Sorić,  Andrea Čeko i Marija Georgiev

Marija Georgiev je filmska redateljica, edukatorica, sociologinja, scenaristica i umjetnica. Surađivala je na nekoliko hrvatskih filmova kao pomoćnica redatelja, druga asistentica režije i kao pomoćna producentica. Posjeduje stručnost u proizvodnji, distribuciji te upravljanju složenim kulturnim projektima. Surađuje na raznim edukativnim i umjetničkim projektima Bacača Sjenki i izvršna je direktorica Froooma! - interdisciplinarne filmske škole za djecu i tinejdžere. Autorica je nekoliko kratkih filmova nagrađenih na nacionalnim festivalima.

Boris Bakal je kazališni / filmski redatelj i glumac, intermedijski umjetnik, kustos, pisac, edukator, aktivist modernističkog arhitektonskog nasljeđa te javni povjesničar. Tijekom svoje svestrane karijere autor je brojnih projekata, performansa, predavanja, instalacija i multimedijskih kreacija u više od 20 država diljem Europe, Azije, Pacifika, Afrike i SAD-a. Njegov rad ističe, između ostalog, izraženo sudioničkim, prostorom, vremenom arhitekturom i urbanizmom određenim elementima umjetnosti, stvaralaštva i kulture. Suosnivač je Bacača Sjenki (Hrvatska), koji su za svoj rad osvojili brojne nagrade, priznanja i nagrade. Također je autor koncepta te pokretač škola za medijsko i filmsko opismenjavanje Frooom! i Samo nebo nam je granica.

Tagged as , , , ,



Continue reading


Search